اموزش مقدماتی آردوینو | بخش چهارم – مقدمات کار با نرم افزار آردوینو

مقدمات کار با نرم افزار آردوینو | رزدینو

بسیار خب با بخش 4 از آموزش مقدماتی آردینو در خدمت شما دوست داران دنیای الکترونیک هستیم؛ در این قسمت، میخایم مقدمات کار با نرم افزار آردوینو رو با هم مرور کنیم تا در جلسات بعدی بتونید به راحتی ازش استفاده کنید. از طریق این لینک میتوانید جلسه‌ی قبل، یعنی جلسه سوم آموزش مقدماتی آردوینو رو مشاهده بفرمایید.

قسمت های مختلف نرم افزار آردوینو

قبل از شروع کار لازمه که با محیط نرم افزار آردوینو کمی آشنا بشید تا در ادامه ی آموزش ها و فرایند ایجاد یک پروژه جدید مشکلی برایتان بوجود نیاید. در صفحه ی اصلی نرم افزار تعداد 5 منو اصلی وجود دارد و تعداد 6 آیکون میانبر جهت سرعت بخشیدن به کار به عکس زیر توجه نمایید.

نرم افزار آردوینو uno

 

اکنون توضیح هر قسمت رو به صورت مجزا شرح میدهیم:

1. منوی اصلی برنامه که با این منو ها، به تمامی امکانات نرم افزار آردوینو دسترسی خواهید داشت و هر چیزی که لازم داشته باشید تو این منو ها موجوده.

2. آیکون های میانبر که به ترتیب از چپ به راست شامل چک کردن برنامه، پروگرام کردن رو میکرو، باز کردن صفحه جدید، باز کردن پروژه ها و کتابخانه های موجود و در آخر ذخیره کردن صفحه ی جاری است (verify,upload,new,open,save).

3. این آیکون مخصوص باز کردن پنجره ی سریال مانیتور هست که کاربرد فوق العاده زیادی داره که تو جلسه ی آموزش سریال راجبش مفصل صحبت میکنیم.

4. این بخش هم که قسمت اصلی و قلب این کامپایلر هست که برنامه شما باید داخلش نوشته بشه.

5. قسمت کنسول یا به عبارت ساده تر جایی که خطاهای نرم افزار آردوینو و برنامه به شما گفته میشه.

6. خب این هم بخشی که اکثر کاربرا بهش توجه نمیکنن و نشان دهنده این هست که برنامه روی چه مدل برد آردوینو تنظیم شده و روی کدام پورت رایانه شما متصل است که مشخص است اگر اشتباه انتخاب شده باشد امکان عملیات پروگرام کردن نخواهد بود.

ویرایشگر

مقدمه ای بر زبان آردوینو

زبان برنامه نویسی در این برد پروژه محور ++C میباشد که کمی اختصاصی شده است اما بسیار راحت و شیرین میباشد که از جلسه‌ی آینده برنامه نویسی رو با همین توضیحات داده شده شروع خواهیم کرد.

مزیت دیگری که آردوینو دارد فراوانی کتابخانه ها و پروژه های رایگان آن در اینترنت میباشد و با قابلیت هایی که دارد توجه کاربران مبتدی و حرفه ای را به خودش جلب کرده. نکته ای که لازمه بدونید اینه که میکرو های موجود روی بردهای آردوینو حاوی فایلی به نام بوت لودر هستند که از قبل توسط کارخانه روی آن ها ریخته شده و اگر تصمیم به ساخت آردوینو داشتین باید این فایل رو خودتون روی میکروی خامتون بریزید.

بوت لودر چیه؟به زبان ساده یک فایلی هست که ارتباط بین نرم افزار و میکرو را برقرار میکند و به همین خاطر است که هنگام کار با مدل های مختلف از برد آردوینو باید آن مدل را در نرم افزار انتخاب کنید.

 با رزدینو همراه باشید در بخش بعدی آموزش مقدماتی آردوینو
amirasdino

amirasdino

چه اهمیتی دارد که چه کسـی هسـتم و یـا چه جنسـیتی دارم و یـا چنـد سال عمر کرده ام و یا کجا زنـدگی می کنم و از چه قوم و یا نژادی هسـتم یا حتی چقدر درآمد دارم ... تنها کاری که با دانسـتن این جزئیات می توان انجام داد ، قضـاوت کردن است! من یـک علاقه منـد به وب و دنیـای تکنولـوژی هسـتم و خوشـحال میشوم اگر بتوانم به دیگران کمک کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  مزایای عضویت در رزدینو :

✔️ دسترسی به فایل های دانلودی

✔️ دریافت پشتیبانی برای محصولات

✔️ مشاهده تمام مطالب کاملا رایگان

✔️ دسترسی آسان به آپدیت محصولات

✔️ بهره مندی از تخفیف های ویژه کاربران