آموزش مقدماتی آردوینو | بخش سوم – شروع کار با برد آردوینو

آموزش آردوینو

بسیار خوشحالیم که با بخش سوم از آموزش های مقدماتی مربوط به برد آردوینو در خدمت شما عزیزان هستیم. در این بخش قصد داریم مراحل اولیه کار با برد آردوینو را همراه با تصویر و به صورت کاربردی به شما همراهان همیشگی رزدینو آموزش بدیم. چنانچه بخش دوم را مطالعه نکرده اید میتوانید از اینجا اقدام نمایید.

از کجا شروع کنیم؟

نکته: دقت داشته باشید که آردوینو یک میکروکنترلر است اما برد رزبری پای یک میکروپروسسور می باشد که با همدیگر تفاوت دارند و هرکدام کاربردهای خاص خود را داشته و بایستی در کار خود به کار بروند. آردوینو و رزبری پای با یکدیگر هماهنگ بوده و میتوانند ارتباط برقرار کنند به این معنا که شما میتوانید در یک پروژه هم میکروکنترلر داشته باشد و هم میکروپروسسور و خلالی در فرایند کلی کار پیش نخواهد آمد.

تفاوت آردینو و رزبری پای

حالا که یک آشنایی کلی با برد آردوینو پیدا کرده اید، یک آردوینو بخرید و دست بکار شوید. همچنین می توانید صدها پروژه آردوینو را در رزدینو ببینید!

شروع کار با برد آردوینو

کابل آردوینو

بعد از اینکه یک برد آردینو خریداری کردید (ما به شما برد U9 را پیشنهاد میکنیم) نیاز دارید تا از طریق رایانه با اون ارتباط برقرار کنید این ارتباط توسط کابل خود آردینو که به اصطلاح کابل پرینتر نامیده میشود انجام میشود و معمولا همراه با محصول ارائه میشود.

قدم بعدی دریافت آخرین ورژن نرم افزار آردینو میباشد که به صورت کاملا رایگان و از طریق سایت خود آردینو ارائه میشود جهت دانلود نرم افزار کلیک نمایید. در صحفه ی دانلود با توجه به نوع سیستم عامل خود اقدام به دریافت آخرین نسخه نمایید.عکس پایین صفحه سایت آردینو میباشد که جهت دانلود روی Just Download کلیک نمایید.(اگر موفق به دانلود نشدید از فندوق ش*ک*ن استفاده نمایید)

در مرحله ی سوم می بایست برنامه را نصب کنید که نصب آسانی داشته و طبق روش همیشگی next، next، finish میکنیم بهتر است که محل نصب را تغییر ندهید.اگر از آردینو نانو مدل CH340 استفاده میکنید باید درایور CH340 را نیز نصب کنید که کافی است در گوگل آن را جست و جو نمایید.

دانلود نرم افزار آردوینو

اکنون آردینو را با استفاده از کابل مخصوصش به رایانه وصل کنید. دقت کنید که نیاز به هیچگونه تغذیه ی خارجی نیست و توسط usb کار خواهد کرد. اجازه دهید فرایند شناسایی آردینو پیش برود.سپس بر روی نرم افزار کلیک کرده تا اجرا شود وصفحه ای مانند زیر مشاهده گردد.

IDE ARDUINO

تبریک میگیوییم! اکنون همه چیز آماده برای نوشتن اولین برنامه است.در صورتی که درحین کار به مشکلی برخورد کردید برای ما بنویسید.بچه های تیم خیلی سریع پاسخ شما را خواهند داد.

 با رزدینو همراه باشید در بخش بعدی آموزش مقدماتی آردوینو
amirasdino

amirasdino

چه اهمیتی دارد که چه کسـی هسـتم و یـا چه جنسـیتی دارم و یـا چنـد سال عمر کرده ام و یا کجا زنـدگی می کنم و از چه قوم و یا نژادی هسـتم یا حتی چقدر درآمد دارم ... تنها کاری که با دانسـتن این جزئیات می توان انجام داد ، قضـاوت کردن است! من یـک علاقه منـد به وب و دنیـای تکنولـوژی هسـتم و خوشـحال میشوم اگر بتوانم به دیگران کمک کنم .

2 پاسخ

  1. آقا ی سوال برای قطع برد از کامپیوتر آیا روش خاصی داره ؟منظورم اینه که مثل خارج کردن فلاش باید اجکت کرد یا نه ؟ همین که کابل رو قطع کنیم ایمنه یا نه ؟؟ممنون یا علی

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز. آردوینو نیازی به اجکت ندارد و کافیست که کابل آن یا تغذیه آن را قطع کنید. دقت داشته باشید که نباید حین عملیات پروگرام این ارتباط قطع گردد چون باعث خرابی آردوینو و مشکل در بوت لودر آن خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  مزایای عضویت در رزدینو :

✔️ دسترسی به فایل های دانلودی

✔️ دریافت پشتیبانی برای محصولات

✔️ مشاهده تمام مطالب کاملا رایگان

✔️ دسترسی آسان به آپدیت محصولات

✔️ بهره مندی از تخفیف های ویژه کاربران