آموزش مقدماتی آردوینو | بخش دوم – چرا آموزش آردوینو

اجزای آردینو

ساختار و کاربرد های آردوینو

بسیار خوشحالیم که با بخش دوم از آموزش مقدماتی آردینو در خدمت شما عزیزان هستیم. چنانچه بخش اول را مطالعه نکرده اید میتوانید به قسمت اول آموزش آردوینو مراجعه نمایید.

کاربردهای آردینو کجاست؟

گفتیم که آردینو یک میکروکنترلر است بنابراین تمام کارهایی که شما یا یک میکرو مینوانستید انجام دهید اکنون با آردینو نیز به سادگی امکان پذیر است کافیه که از شیلد های آردینو استفاده کنید تا به دنیایی از پروژه ها و ترکیب اونا با هم وصل بشین.طراحی بوردهاي Shield به گونه ایست که به صورت بلوك هاي ساختمانی روي بورد مادر Arduino نصب می شود. براي نصب این بوردها دو ردیف پین هدر استاندارد روي بورد Arduino در نظر گرفته شده است. میتوانیدتا چندین بورد Shield را روي Arduino نصب کرده و هر کدام را به طور مجزا راه اندازي و کنترل نمایید. هربورد Shield روي Shield زیرین نصب میشود.

انواع مدل های آردینو

انواع مختلف آردینو

محصولات آردینو 3 دسته هستند که اکثر کاربران در شروع چون این نکته به آن ها گفته نمیشه سردرگم میشن!

بردهاي آردینو :انواع مختلفی از میکروکنترلر ها که روی بردهای راه انداز آردینو نصب شده اند و قابلیت های متفاوتی دارند.
شیلدهاي آردینو: انوع مختلفی از مدارات الکترونیکی نصب شده روی یک برد که به تنهایی کاربردی ندارند و باید روی یک برد آردینو سوار شوند.
کیتهاي آردینو: کیت های آردینو قطعات الکترونیکی هستند که معمولا یک قطعه ی الکترونیکی مانند یک سنسور روی آن ها میباشد به جهت ساده تر شدن کار با آن قطعه استفاده میشوند.

انواع مختلف برد های آردینو

نکته : به شیلدها و کیتها به اصطلاح مژول نیز گفته میشود.حال انواع مختلف برد های آردینو را میتوانید مقایسه نمایید.

ساختار کلی آردینو و سخت افزار آن

سخت افزار آردوینو شامل یک برد توسعه است که در کشور ایتالیا ساخته شده است. از آنجاییکه آردوینو یک سخت افزار متن باز است، تیم سازنده فایل های شماتیک و PCB را که با استفاده از Eagle ساخته شده را در وب سایت شان قرار داده اند و همه می توانند به آن مراجعه کنند و برد خودشان را بسازند که البته به دردسرش نمی ارزه!

arduino_rasdino

با رزدینو همراه باشید در بخش بعدی آموزش مقدماتی آردوینو
amirasdino

amirasdino

چه اهمیتی دارد که چه کسـی هسـتم و یـا چه جنسـیتی دارم و یـا چنـد سال عمر کرده ام و یا کجا زنـدگی می کنم و از چه قوم و یا نژادی هسـتم یا حتی چقدر درآمد دارم ... تنها کاری که با دانسـتن این جزئیات می توان انجام داد ، قضـاوت کردن است! من یـک علاقه منـد به وب و دنیـای تکنولـوژی هسـتم و خوشـحال میشوم اگر بتوانم به دیگران کمک کنم .

3 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر.
    حالا مثلا من برنامم رو ریختم روی بورد، باید برای اجراش داخل واقعیت به لپ‌تاپ وصل باشه یا بعد از پروگرام کردن میشه از سیستم جداش کرد؟
    امیدوارم منظورمو گرفته باشید

  2. منظورم اینه که مثل PIC بعد از اینکه برنامه ریختیم داخل بورد میشه جداش کرد و بکار گرفتش یا برای کار کردن باید یه سیستم وصل باشه؟

    1. سیستم های ambededd برای همین منظور هستند. کافیست به باطری یا پاوربانک متصلشان کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  مزایای عضویت در رزدینو :

✔️ دسترسی به فایل های دانلودی

✔️ دریافت پشتیبانی برای محصولات

✔️ مشاهده تمام مطالب کاملا رایگان

✔️ دسترسی آسان به آپدیت محصولات

✔️ بهره مندی از تخفیف های ویژه کاربران