آموزش مقدماتی آردوینو | بخش اول – آردوینو چیست

آموزش آردوینو

اطلاعات اولیه آردوینو

خب قبل هرچیزی بگم که تلفظ درستش “ آردوینو”  هست ولی ما با فینگیلیش کردن این نام ، اونا راحت تر و جمع و جورتر بیان میکنیم و میگیم ”  آردینو ” که بقیه هم میگن خلاصه که باعث و بانیه این غلط ما شدیم ? خدا از سر تقصیراتمون بگذره ?

آردوینو چیست؟

برد آردینو مدل UNO

آردینو یک برد اپن سورس مناسب برای نمونه سازی می باشد و بر اساس سخت افزار و نرم افزار منعطف و ساده پایه ریزی و طراحی شده است. اگر شما دانشجو، هنرمند، طراح و یا علاقه مند به سرگرمی و یا ایجاد سیستم های تعاملی هستید حتی با تجربه و دانش بسیار اندک در حوزه الکترونیک می توانید از آردوینو برای ایجاد پروژه خود استفاده نمایید!اینجاس که ما میگیم الکترونیک برای همه?

آردینو به لطف سادگی اش در هزاران پروژه و کاربرد مختلف استفاده می شود.  نرم افزار Arduino برای مبتدیان آسان است، اما برای کاربران پیشرفته هم به اندازه کافی انعطاف پذیر است.

قسمت های نرم افزاری آردینو

نرم افزار آردینو شامل دو بخش می باشد:

Arduinosoftware

1. بوت لودر

بوت لودر درواقع یک کد کوچک درون میکروکنترلر است که کنترلر را ویژه می کند و قدرت یکپارچه سازی آن را با IDE آردینو و برد آردوینو را فراهم می کند.به بیان ساده تر، بوت لودر به عنوان یک مترجم بین کنترلر و IDE آردوینو عمل می کند. با پاک شدن بوت لودر، هرچه سعی می کنید IDE را برنامه ریزی کنید کنترلر چیزی متوجه نمی شود.

2. IDE (محیط نرم افزاری)

محیط نرم افزار آردینو

IDE آردوینو روی کامپیوتر نصب می شود البته نسخه موبایل هم دارد.IDE مشابه یک کامپایلرهو امکاناتی مانند سریال مانیتور و … داره. زبان آردوینو نوع دیگری از ++C است (شبیه برنامه های c++ است). برنامه از طریق IDE نوشته می شود و روی برد آپلود می شود.  IDE این امکان را به شما می دهد که از بین نسخه های مختلف برد آردوینو با کنترلرهای مختلف، هرکدام را که می خواهید انتخاب کنید. همچنین این امکان را به کاربر می دهد که یک پورت ارتباطی مخصوص برای محل اتصال برد آردینو انتخاب کنید.

محیط برنامه نویسی آردینو
IDE

راحتش کنم واستون یک نرم افزار کم حجم به نام Arduino IDE را نصب می کنین و با زبان C++ در آن برنامه می نویسید. نگران این نباشید که برنامه نویسی نمی دونید. ما به بچه ها می گوییم شمرده شمرده با شما حرف بزنند تا کم کم با زبان ++C آشنا شوید.پس فقط میمونه علاقه شمایی که داری این مطلبو میخونی❤

با رزدینو همراه باشید در بخش بعدی آموزش مقدماتی آردوینو
amirasdino

amirasdino

چه اهمیتی دارد که چه کسـی هسـتم و یـا چه جنسـیتی دارم و یـا چنـد سال عمر کرده ام و یا کجا زنـدگی می کنم و از چه قوم و یا نژادی هسـتم یا حتی چقدر درآمد دارم ... تنها کاری که با دانسـتن این جزئیات می توان انجام داد ، قضـاوت کردن است! من یـک علاقه منـد به وب و دنیـای تکنولـوژی هسـتم و خوشـحال میشوم اگر بتوانم به دیگران کمک کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  مزایای عضویت در رزدینو :

✔️ دسترسی به فایل های دانلودی

✔️ دریافت پشتیبانی برای محصولات

✔️ مشاهده تمام مطالب کاملا رایگان

✔️ دسترسی آسان به آپدیت محصولات

✔️ بهره مندی از تخفیف های ویژه کاربران