آموزش #C | بخش دوم – شروع کار با ویژوال استودیو (Visual Studio)

شزوع کار و نصب Visual Studio

با سلام خدمت تمام برنامه‌نویسان به خصوص علاقه‌مندان به زبان #C. در این بخش می‌خواهیم اولین برنامه را که نمایش Hello World است را در محیط محبوب Visual Studio بنویسیم. اما قبل از آن شما باید ویژوال استودیو را در رایانه خود نصب کنید. برای آشنایی با نحوه نصب این نرم افزار، به این مطلب مراجعه بفرمایید. 

ایجاد پروژه جدید

برنامه ویژوال استودیو را اجرا کنید.
روی …Create new project کلیک کنید.

ساخت یک پروژه جدید در ویژوال استودیو

پنجره زیر برای شما باز می‌شود؛ به ترتیب مراحل را انجام دهید. در مرحله سوم شما می‌توانید نام پروژه ، محل ذخیره سازی و نام Solution برنامه را تغییر دهید. در ضمن باید اضافه کنم که Console App ، نوعی از پروژه است که فقط برای تست کد و تمرین می‌باشد.

انتخاب نوع پروژه و انتخاب کنسول اپلیکیشن

بعد از اینکه شما روی OK کلیک کنید.صفحه‌ی جدید باز می‌شود که کد ها را باید در آن نوشت.

پنجره کدنویسی

در عکس بالا مشاهده می‌کنید که یکسری از کدها پیشفرض ایجاد شده‌اند. ما در بخش‌های بعدی به توضیح و کاربرد هریک خواهیم پرداخت.

نوشتن اولین برنامه در محیط نرم افزار ویژوال استودیو

اگر از قبل با زبان هایی مثل C و یا ++C آشنایی داشته باشید می‌دانید که برنامه از تابع main شروع می‌شود. در اینجا هم تا حدودی به همین شکل است و برنامه از تابع main قرار گرفته در کلاس program شروع می‌شود. برای چاپ رشته‌ای در خروجی می‌توان از کد ()Console.WriteLine استفاده کرد. توضیح و بررسی اینکه این کد اصلا چی هست را در بخش های آینده خواهیم داد. فقط بدانید که عبارت Console نام یک کلاس و عبارت WriteLine نام یک متد است.
برای چاپ HelloWorld کافی است که این عبارت را بین دبل‌کوتیشن در داخل کد بالا قراردهید و آن را در داخل تابع main قراردهید و در نهایت کلید ترکیبی Ctrl + F5 را فشار دهید تا برنامه Run شود.

نتایج نشان داده شده در پنجره اجرا

امیدوارم از این بخش از آموزش بهره کافی رو برده باشید؛ سعی کردیم که نحوه کار با نرم افزار ویژوال استودیو (visual studio) و ایجاد اولین پروژه در این نرم افزار رو به شما همراهان همیشگی رزدینو یاد بدیم. لطفا نظرات خودتون رو در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.

✔ در بخش بعدی این آموزش، به توضیح آرایه‌ها ، متغیر‌ها و دستورات شرطی خواهیم پرداخت. با رزدینو همراه باشید.

2 پاسخ

    1. دوست عزیز کامنت شما به مسئول مربوطه ارجاع داده شد و مکاتبات بعدی از طریق ایمیل با شما انجام خواهد شد. سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  مزایای عضویت در رزدینو :

✔️ دسترسی به فایل های دانلودی

✔️ دریافت پشتیبانی برای محصولات

✔️ مشاهده تمام مطالب کاملا رایگان

✔️ دسترسی آسان به آپدیت محصولات

✔️ بهره مندی از تخفیف های ویژه کاربران