آموزش مقدماتی رزبری پای | بخش هفتم

raspberry-pi

کنترل رزبری پای از راه دور

سلام دوستان امیدوارم هرجایی که هستید حالتون خوب باشه. توی این قسمت از آموزش میخوایم نحوه کنترل رزبری پای از راه دور از طریق اینترنت رو بهتون یاد بدیم. برای این کار ما از نرم افزار VNC که توی آموزش بخش ششم در موردش صحبت کردیم استفاده میکنیم.

مرحله اول

اولین مرحله اینه که برید توی سایت www.realvnc.com و مثل شکل زیر یه اکانت توی سایتشون بسازید.

ساختن اکانت در سایت realvnc.com جهت لاگین شدن در نرم افزار

بعد از این که ایمیل رو وارد کردید، یه پسور هم با اسم و فامیل بدید. فقط حواستون باشه کشور رو ایران انتخاب نکنید چون تحریم هستیم و یک پیغامی میده که زیاد خوشایند نیست.???

مرحله دوم

بعد از این که ثبت اکانت رو زدید، نرم افزار VNC Viewer رو روی PC اجرا کنید. بالا سمت راست روی گزینه Sing in کلیک کرده و username و password اکانتی که ساختید رو وارد کنید. اگر همه چی اوکی باشه یدونه تیک سبز زده میشه. این یعنی شما الان لاگین شدید.

 

مرحله سوم

پس از اینکه رزبری را روشن کردید اول از همه اتصال اینترنت رو برقرار کنید که برای این کار هم میشه از کابل Lan استفاده کرد و هم اینکه خیلی شیک با Wifi این کارو بکنید. بعد VNC Server رو اجرا کنید و توی قسمت sign in دوباره مثل مرحله قبل username و password اکانتتون رو بزنید. بعد از اون تمام صفحات رو Next کنید. اگه باز همه چی اوکی باشه یه تیک سبز بالا سمت راست میبینید.

لاگین شدن در VNC سرور

پس از اینکه لاگین شدید یه آی پی بهتون داده میشه. این آی پیِ اتصال شماست و هرجا که هستید میتونید با لاگین شدن توی VNC و وارد کردن این آی پی به رزبری پای متصل بشید.

آی پی داده شده برای برقراری اتصال

 

مرحله چهارم

حال آی پی داده شده را در نوار بالای VNC Viewer وارد کنید و اینتر بزنید. مطابق شکل زیر یه صفحه باز میشه که username و Password ازتون میخواد که به ترتیب pi و raspberry هستند.

وارد کردن یوزرنیم و پسور جهت برقرار شدن اتصال به رزبری پای

در صورتی که همه چیز درست باشه با زدن دکمه OK صفحه رزبری پای بهتون نشان داده میشه.?

✔ بارزدینو همراه شوید در بخش بعدی آموزش مقدماتی رزبری پای
محمد نصر

محمد نصر

محمد نصر هستم. 9 سال سابقه کار در حوزه الکترونیک و همینطور برنامه‌نویسی میکروکنترلر به صورت پیشرفته دارم. سعی میکنم هر روز چیزهای جدید یاد بگیرم و خوشحال میشم با شما به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  مزایای عضویت در رزدینو :

✔️ دسترسی به فایل های دانلودی

✔️ دریافت پشتیبانی برای محصولات

✔️ مشاهده تمام مطالب کاملا رایگان

✔️ دسترسی آسان به آپدیت محصولات

✔️ بهره مندی از تخفیف های ویژه کاربران