آموزش ++C | بخش اول – تاریخچه

اطلاعات زبان سی

با اولین قسمت از آموزش ++C در خدمتتون هستیم که یکی از قدرت‌مندترین و پر استفاده‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی حال حاضر دنیا هستش. در این مطلب قرار است با تاریخچه ++C آشنا بشیم و اینکه بدونیم چرا اصلا ++C بوجود اومد. با ما همراه باشید.

تاریخچه

در دهه 1970 در آزمایشگاه های بل زبانی به نام C ایجاد شد. انحصار این زبان در اختیار شرکت بل بود تا اینکه در سال 1978 توسط Kernighan و Ritchie شرح کاملی از این زبان منتشر شد و به سرعت نظر برنامه نویسان را به خود جلب کرد.

زبان C

پس از آن که اولین زبان از خانواده C به شکل رسمی انتشار یافت، متخصصین بسیاری درباره ی توانایی ها و قابلیت های آن دست به قلم شدند. از نظر آن ها نکاتی که بیشتر جلب توجه می کرد عبارت بود از :

  • زبان C یک زبان همه منظوره است. دستور العمل های این زبان بسیار شبیه به عملیت جبری است و نحو آن شبیه جملات انگلیسی. این امر سبب می شود که C یک زبان سطح بالا باشد که برنامه نویسی آن راحت است.
  • در این زبان عملگرهایی تعبیه شده که برنامه نوشتن به زبان اسمبلی و ماشین را امکان پذیر می سازد. لذا خلا بین زبان های سطح بالا و سطح پایین پر می شود.
  • زبان C برای اجرای بسیاری از دستوراتش از توابع کتابخانه ای استفاده می کند و بیشتر خصوصیات وابسته به سخت افزار را به این توابع واگذار می نماید. نتیجه این می شود که نرم افزار تولید شده به این زبان، بدون وابستگی به سخت افزار با اندکی تغییر اجرا می شود.
  • برنامه مقصدی که توسط کامپایلرهای C ساخته می شوند بسیار کم حجم تر و فشرده تر از سایر زبان ها است.

زبان ++C

مختصری از ++C

++C که از نسل C است تمام موارد فوق را به ارث برده است اما این فرزند برتری فنی دیگری هم دارد و آن این است که زبان ++C اکنون یک زبان “شی‌گرا” است. می توان با استفاده از این خاصیت برنامه شی‌گرا تولید نمود. برنامه های شی‌گرا ساخت یافته و منظم‌اند و به راحتی می توان آن‌ها را بهبود و ارتقا داد.

سرانجام باید گفت که آخرین دلیل استفاده از زبان ++C ورود به دنیای #C است. #C زبانی است کاملا شی‌گرا. این زبان در حوضه شی‌گرایی پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته و همین باعث پیچیدگی آن شده است. لذا یادگیری آن به یادگیری ++C گره خورده است.

زبان #C

در قسمت دوم از آموزش ++C با نصب نرم افزار Visual Studio و نوشتن اولین برنامه در خدمت شما دوستان هستیم.?

محمد نصر

محمد نصر

محمد نصر هستم. 9 سال سابقه کار در حوزه الکترونیک و همینطور برنامه‌نویسی میکروکنترلر به صورت پیشرفته دارم. سعی میکنم هر روز چیزهای جدید یاد بگیرم و خوشحال میشم با شما به اشتراک بگذارم.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  مزایای عضویت در رزدینو :

✔️ دسترسی به فایل های دانلودی

✔️ دریافت پشتیبانی برای محصولات

✔️ مشاهده تمام مطالب کاملا رایگان

✔️ دسترسی آسان به آپدیت محصولات

✔️ بهره مندی از تخفیف های ویژه کاربران